Realizuje kształcenie specjalne w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny opracowany przez specjalistów i nauczycieli prowadzących zajęcia z dzieckiem na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
Pomagamy wspierać rozwój najmłodszych, jednocześnie tworząc jak najlepsze warunki do aktywnego uczestnictwa dzieci w środowisku rówieśników, co sprzyja rozwijaniu samodzielności oraz innych kluczowych kompetencji.
Rodzice i dzieci mogą liczyć na wsparcie specjalistów, do których zaliczamy psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych. Formy pomocy obejmują m.in. bieżącą pracę z dzieckiem, zajęcia rozwijające, zajęcia specjalistyczne, zebrania rodziców z koordynatorem terapeutów.
Wśród wielu proponowanych zajęć terapeutycznych, warto wyróżnić:
- Terapia SI – to integracja sensoryczna, zwana także sensomotoryczną. Opiera się na wspólnym działaniu wszystkich naszych zmysłów. Najczęściej przebiega w formie zabawy, poprzez huśtanie się w hamakach, balansowanie, zabawy z piłką. Układ nerwowy i mózg dziecka uczy się właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne i integracji wrażeń płynących z różnych zmysłów.
- Terapia EEG Biofeedback – jest metodą usprawniania pracy mózgu, a szczególnie tych obszarów, które odpowiadająca koncentrację uwagi i pamięć krótkotrwałą. Metoda ta zalecana jest więc zgłasza osobom, które obserwują u siebie trudności w tych obszarach swojego funkcjonowania.
- Nauczyciel wspomagający – wykwalifikowana kadra, której głównym zadaniem jest wsparcie dziecka z opinią, orzeczeniem o fizycznej lub innej niepełnosprawności oraz pomoc w prowadzeniu zajęć dydaktycznych nauczycielowi grupy.
- Dogoterapia – terapia z udziałem psa pracującego. Metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę. Przełamuje rutynę, przynosi zauważalną poprawę samopoczucia. Dodatkowo, poprawia sprawność ruchową i zdolności motoryczne, redukuje napięcie mięśniowe, kształtuje umiejętności i postawy społeczne, stabilizuje emocje, przede wszystkim poprzez obniżenie poziomu agresji.
- Terapia Neurologopedyczna – przeznaczona dla dzieci i dorosłych z uszkodzeniem ośrodkowego i/lub obwodowego układu nerwowego. Diagnoza i terapia neurologopedyczna obejmuje: opóźniony rozwój mowy, terapię dzieci niemówiących z wykorzystaniem alternatywnych metod komunikacji, dyzartrię, niedokształcenie mowy z powodu niedosłuchu, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego (NMPK, afazja dziecięca), niedokształcenie mowy z powodu niepełnosprawności intelektualnej.
- TUS – trening umiejętności społecznych, to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Podczas TUS dzieci zdobywają umiejętności komunikacji, począwszy od nauki przedstawiania się i prowadzenia przyjaznych rozmów, poprzez opowiadanie o sobie, aktywne słuchanie, aż po umiejętność samokontroli i okazywania szacunku innym.
- Sensoplastyka® - Na zajęciach sensoplastyki® dziecko angażuje wszystkie zmysły: wzrok, dotyk, słuch, węch i smak. Podczas zajęć dzieci mają styczność z mnogością materiałów, faktur, kolorów , które poznają i wykorzystują do aktywizującej zabawy. Są to zajęcia intensywnie stymulujące rozwój dziecka i pobudzające jego kreatywność.