Nasze przedszkole

Realizuje kszta艂cenie specjalne w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny opracowany przez specjalist贸w i nauczycieli prowadz膮cych zaj臋cia z dzieckiem na okres, na jaki zosta艂o wydane orzeczenie o potrzebie kszta艂cenia specjalnego. Zaj臋cia dostosowane s膮 do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo偶liwo艣ci psychofizycznych dziecka.

Pomagamy wspiera膰 rozw贸j najm艂odszych, jednocze艣nie tworz膮c jak najlepsze warunki do aktywnego uczestnictwa dzieci w 艣rodowisku r贸wie艣nik贸w, co sprzyja rozwijaniu samodzielno艣ci oraz innych kluczowych kompetencji.

Rodzice i dzieci mog膮 liczy膰 na wsparcie specjalist贸w, do kt贸rych zaliczamy psycholog贸w, logoped贸w, terapeut贸w pedagogicznych. Formy pomocy obejmuj膮 m.in. bie偶膮c膮 prac臋 z dzieckiem, zaj臋cia rozwijaj膮ce, zaj臋cia specjalistyczne, zebrania rodzic贸w z koordynatorem terapeut贸w.

W艣r贸d wielu proponowanych zaj臋膰 terapeutycznych, warto wyr贸偶ni膰:

  • Terapia SI 鈥 to integracja sensoryczna, zwana tak偶e sensomotoryczn膮. Opiera si臋 na wsp贸lnym dzia艂aniu wszystkich naszych zmys艂贸w. Najcz臋艣ciej przebiega w formie zabawy, poprzez hu艣tanie si臋 w hamakach, balansowanie, zabawy z pi艂k膮. Uk艂ad nerwowy i m贸zg dziecka uczy si臋 w艂a艣ciwego reagowania na bod藕ce zewn臋trzne i integracji wra偶e艅 p艂yn膮cych z r贸偶nych zmys艂贸w.
  • Terapia EEG Biofeedback 鈥 jest metod膮 usprawniania pracy m贸zgu, a szczeg贸lnie tych obszar贸w, kt贸re odpowiadaj膮ca koncentracj臋 uwagi i pami臋膰 kr贸tkotrwa艂膮. Metoda ta zalecana jest wi臋c zg艂asza osobom, kt贸re obserwuj膮 u siebie trudno艣ci w tych obszarach swojego funkcjonowania.
  • Nauczyciel wspomagaj膮cy 鈥 wykwalifikowana kadra, kt贸rej g艂贸wnym zadaniem jest wsparcie dziecka z opini膮, orzeczeniem o fizycznej lub innej niepe艂nosprawno艣ci oraz pomoc w prowadzeniu zaj臋膰 dydaktycznych nauczycielowi grupy.
  • Dogoterapia 鈥 terapia z udzia艂em psa pracuj膮cego. Metoda wzmacniaj膮ca efektywno艣膰 rehabilitacji, w kt贸rej motywatorem jest odpowiednio wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeut臋. Prze艂amuje rutyn臋, przynosi zauwa偶aln膮 popraw臋 samopoczucia. Dodatkowo, poprawia sprawno艣膰 ruchow膮 i zdolno艣ci motoryczne, redukuje napi臋cie mi臋艣niowe, kszta艂tuje umiej臋tno艣ci i postawy spo艂eczne, stabilizuje emocje, przede wszystkim poprzez obni偶enie poziomu agresji.
  • Terapia Neurologopedyczna 鈥 przeznaczona dla dzieci i doros艂ych z uszkodzeniem o艣rodkowego i/lub obwodowego uk艂adu nerwowego. Diagnoza i terapia neurologopedyczna obejmuje: op贸藕niony rozw贸j mowy, terapi臋 dzieci niem贸wi膮cych z wykorzystaniem alternatywnych metod komunikacji, dyzartri臋, niedokszta艂cenie mowy z powodu niedos艂uchu, niedokszta艂cenie mowy pochodzenia korowego (NMPK, afazja dzieci臋ca), niedokszta艂cenie mowy z powodu niepe艂nosprawno艣ci intelektualnej.
  • TUS 鈥 trening umiej臋tno艣ci spo艂ecznych, to forma pracy z grup膮 ukierunkowana na uczenie si臋 przez dzieci efektywnych sposob贸w funkcjonowania spo艂ecznego. Podczas TUS dzieci zdobywaj膮 umiej臋tno艣ci komunikacji, pocz膮wszy od nauki przedstawiania si臋 i prowadzenia przyjaznych rozm贸w, poprzez opowiadanie o sobie, aktywne s艂uchanie, a偶 po umiej臋tno艣膰 samokontroli i okazywania szacunku innym.
  • Sensoplastyka庐 - Na zaj臋ciach sensoplastyki庐 dziecko anga偶uje wszystkie zmys艂y: wzrok, dotyk, s艂uch, w臋ch i smak. Podczas zaj臋膰 dzieci maj膮 styczno艣膰 z mnogo艣ci膮 materia艂贸w, faktur, kolor贸w , kt贸re poznaj膮 i wykorzystuj膮 do aktywizuj膮cej zabawy. S膮 to zaj臋cia intensywnie stymuluj膮ce rozw贸j dziecka i pobudzaj膮ce jego kreatywno艣膰.
Example image of sensoric therapy
Pobierz dokument